جک هیدرولیک در بسیاری از ماشینآلات صنعتی برای ایجاد نیروی خطی استفاده میشود و خرابی در آن میتواند موجب توقف کامل سیستم شود. مشکلات رایج جک شامل نشتی روغن، خراش راد و فرسایش پکینگهاست. در هیدلند، تعمیر جک هیدرولیک با باز کردن کامل مجموعه و بررسی دقیق اجزای داخلی آغاز میشود. راد در صورت آسیبدیدگی سنگزنی یا کرومکاری شده و پکینگها و بوشها با نمونههای استاندارد جایگزین میشوند. پس از مونتاژ، جک تحت تست فشار قرار میگیرد تا از عدم نشتی و عملکرد روان آن اطمینان حاصل گردد. استفاده از قطعات اصل و دانش تخصصی تیم هیدلند موجب میشود جک پس از تعمیر به شرایط کارخانهای بازگردد. این خدمات علاوه بر افزایش عمر مفید جک، از خرابیهای تکراری جلوگیری کرده و هزینههای نگهداری را کاهش میدهد.
تعمیر سریع و مطمئن
رفع ایراد دستگاه شما در کوتاهترین زمان با گارانتی کیفیت کار
استفاده از قطعات باکیفیت
تضمین طول عمر بیشتر دستگاه با بهکارگیری قطعات اصلی و باکیفیت
تیم متخصص و باتجربه
بهرهگیری از تکنسینهای حرفهای با سالها تجربه در تعمیر تخصصی
پشتیبانی و مشاوره رایگان
پاسخ به سوالات و ارائه راهنمایی قبل و بعد از تعمیر ،کاملا رایگان
جک هیدرولیک نیروی خطی را برای بلندکردن، نگهداشتن یا جابهجایی بار فراهم میکند. هرگونه نشتی، خراش روی راد، لقی بوشها یا خرابی پکینگها بهسرعت باعث افت توان، کاهش ایمنی و توقف فرآیند میشود. خدمات تعمیر جک هیدرولیک در هیدلند با رویکرد مهندسی و دیتاشیتمحور انجام میشود تا سیلندر پس از بازسازی، آببندی مطمئن، حرکت نرم و ظرفیت نگهداری بار مطابق استاندارد داشته باشد.
نشتی روغن از اطراف راد، درپوشها یا اتصالات
خراش، زنگزدگی یا فرورفتگی روی سطح راد و تغییر رنگ روغن
حرکت ضربهای، گیرکردن در نقاط کورس یا افت سرعت باز و بسته شدن
درِفت (پایینآمدن پیستون در حالت بدون فرمان) و ناتوانی در نگهداری بار
در هیدلند، تعمیر جک هیدرولیک با دمونتاژ کامل، بازرسی چشمی و اندازهگیری تلرانسها آغاز میشود. سطح راد از نظر صافی و سختی بررسی شده، سیلندر برای بیضویشدن و خطافتادگی کنترل میشود و وضعیت پکینگها، بوشها و گاید رینگها ارزیابی میگردد. پس از عیبیابی دقیق، بازسازی یا جایگزینی قطعات انجام و سیلندر با تلرانسهای کارخانهای مونتاژ میشود.
دمونتاژ، پاکسازی و بازرسی ابعادی قطعات کلیدی
سنگزنی/پولیش یا کرومکاری سخت راد (در صورت نیاز)
هونینگ سیلندر برای بازیابی صافی و حفظ فیلم روغن
تعویض پکینگها، وِیپرها، بوشها و گاید رینگها با کیت استاندارد
مونتاژ با گشتاورهای محاسبهشده و روانکاری کنترلشده
تست فشار، نشتی و درِفت در محدوده فشار کاری اعلامشده
در جکهای یکطرفه، کیفیت وِیپر و آببندی راد اهمیت بیشتری دارد چون برگشت با فنر یا وزن بار انجام میشود؛ هر خراش راد مستقیماً به نفوذ آلودگی منجر میشود. در جکهای دوطرفه علاوه بر پکینگهای پیستون، دقت تلرانسها و کیفیت هونینگ سیلندر برای حفظ راندمان و کاهش اصطکاک حیاتی است.
چالش اصلی، هممحوری استیجها، یکنواختی حرکت و آببندی مرحلهای است. در بازسازی، رینگهای راهنما و وِیپرِ هر استیج بهصورت مجزا کنترل و تعویض میشود و در تست نهایی، همخطی و حرکت یکنواخت استیجها ارزیابی میگردد تا ضربه یا گیرکردن از بین برود.
در جکهای Tie-Rod دقت گشتاور بستن میلگردها و یکنواختی فشار روی پکینگها مهم است؛ در مدلهای Welded تمرکز بر کیفیت جوشها، صافی سیلندر و آببندی درپوشهاست. انتخاب کیت آببندی سازگار با دما/فشار و سیال، برای هر دو نوع الزامی است.
پس از مونتاژ، سیلندر تحت تست فشار در کورس کامل قرار میگیرد تا نشتی داخلی/خارجی ارزیابی شود. سپس تست درِفت انجام میشود: پیستون در موقعیت مشخص بدون فرمان نگه داشته میشود تا میزان افت موقعیت در زمان معین ثبت گردد. معیار پذیرش شامل ثبات موقعیت، عدم نشتی قابلقبول، حرکت نرم بدون ضربه و عدم افزایش غیرعادی دمای روغن است. نتایج تست بهصورت گزارشی شفاف ثبت و همراه قطعه ارائه میشود.
فیلتراسیون و پاکیزگی سیال را ارتقا دهید؛ آلودگی ذرات، دشمن آببندی و سطوح لغزشی است.
از وایپر باکیفیت و محافظ راد استفاده کنید تا ورود گردوغبار و رطوبت به حداقل برسد.
نامحوری (Misalignment) و لقی مفاصل را برطرف کنید؛ هممحوری نامناسب راد، سایش غیرعادی ایجاد میکند.
سرعت و ضربه پایان کورس را با کوشنینگ مناسب تنظیم کنید تا شوک فشاری کاهش یابد.
رویکرد مهندسی و دیتاشیتمحور در عیبیابی و مونتاژ
استفاده از کیتهای آببندی و متریال سازگار با فشار، دما و سیال
بازسازی دقیق راد (سنگزنی/کروم سخت) و هونینگ استاندارد سیلندر
تست کامل فشار، نشتی و درِفت با ارائه گزارش فنی
بازگشت پایداری حرکت، آببندی مطمئن و افزایش طول عمر تجهیز
مهمترین نشانههای معیوب شدن یک جک هیدرولیکی عبارتاند از نشتی روغن هیدرولیک (از شفت یا اتصالات جک)، کاهش قدرت و توان بالابری یا عدم حفظ فشار زیر بار، حرکت نامنظم، کند یا گیرکردن شفت جک در حین کار، و صدای غیرعادی یا ضربه زدن هنگام عمل کردن . مشاهده این علائم نشان میدهد که جک نیاز به بررسی و تعمیر یا تعویض قطعات داخلی دارد.
بله، ما طیف گستردهای از سیلندرهای هیدرولیکی را پوشش میدهیم. از جکهای صنعتی سنگین (مانند جک پرسهای هیدرولیک و جکهای کارگاههای فولاد) گرفته تا جکهای راهسازی (جک بیل مکانیکی، لودر، گریدر و غیره) و جکهای خاص ماشینآلات (تزریق پلاستیک، پرسهای هیدرولیک، بالابرها) توسط تیم ما تعمیر میشوند. تعمیر جکهای برندهای مختلف (مانند پارکر، Enerpac، رکسروت و جکهای ساخت داخل) نیز انجام میگردد. در صورت سفارشی بودن جک، امکان ساخت یا تعمیر سیلندر و شفت آن نیز وجود دارد.
زمان تعمیر جک بسته به شدت آسیب و نیاز به ساخت قطعه جدید متفاوت است؛ اما اغلب بین ۲ تا ۷ روز کاری زمان نیاز است. هزینه تعمیر نیز بر اساس مواردی همچون تعویض پکینگها و اورینگها، تعمیر یا تعویض شفت خمیده یا ترکخورده، تعمیر سیلندر (سنگ زنی یا هونینگ داخلی) و اجرت باز و بست محاسبه میگردد. پیش از انجام تعمیرات، پس از باز کردن جک و بررسی قطعات داخلی، پیشفاکتور شامل هزینه و زمان حدودی به مشتری اعلام میشود.
پس از اتمام تعمیر، جک هیدرولیک بر روی دستگاه تست فشار قرار میگیرد؛ به این صورت که جک تحت بار و فشار کاری قرار داده میشود تا اطمینان حاصل گردد که نشتی ندارد، قدرت نگهداری فشار آن مطلوب است و حرکت شفت روان و یکنواخت است. تمامی خدمات تعمیر جک هیدرولیک دارای گارانتی میباشد؛ بدین معنی که اگر در مدت معین پس از تعمیر، همان خرابی اولیه تکرار شود یا جک عملکرد مطلوب را نداشته باشد، تعمیر مجدد آن بدون دریافت هزینه انجام خواهد شد.
جکهای هیدرولیک معمولاً ابعاد و وزن قابل توجهی دارند؛ از این رو ما امکان دریافت حضوری در کارگاه یا تحویل توسط باربری را فراهم کردهایم. در صورت ارسال از شهرستان، لازم است دو سر پورتهای ورودی و خروجی جک مسدود و قطعه محکم بستهبندی شود تا روغنریزی نداشته باشد. پس از انجام تعمیرات، جک با همان شرایط ایمن بستهبندی شده و از طریق باربری مطمئن به آدرس شما ارسال میشود. هماهنگیهای لازم در مورد زمان دریافت و تحویل با شما انجام خواهد شد و در صورت نیاز، آموزشهای لازم برای نصب مجدد جک ارائه میشود.
همین حالا با زدن یک دکمه ، با متخصصین ما در تماس باشید.